Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

Van 2023 naar 2024: terug- en vooruitblik met COO Brunia

Kennis
Brunia van Brakel
5-1-2024

De jaarwisseling staat alweer voor de deur. Voor mij betekent dit dat mijn eerste maanden bij Wortell erop zitten. Tijd voor een terug- en vooruitblik! In deze blogpost neem ik 2023 én 2024 even onder de loep. Wat hebben we achter de rug? En wat staat ons komend jaar allemaal te wachten? 

‘Thuiskomen’ bij een wendbaar bedrijf 

Toen ik binnenstapte bij Wortell, viel mij snel iets bijzonders op: dit is een heel wendbaar bedrijf. Ik kwam vanuit een corporate omgeving en belandde hier in een entrepreneurial structuur. Dat heeft geleid tot een buitengewoon inspirerende en leerzame startperiode. Ik vind het mooi dat ik mijn kennis en kunde in zo’n snelgroeiende, flexibele omgeving kan inzetten. 

De open cultuur bevordert dit. Ik heb een ontzettend warm welkom gekregen van mijn collega’s, klanten en samenwerkingspartners. Het voelde echt alsof mensen op mij zaten te wachten. Daardoor voelde ik mij in een mum van tijd thuis. 

Ik vind het ook heel leuk om te zien dat iedereen heel getalenteerd is en tegelijkertijd altijd bereid is om te leren. Zeker omdat ik in een ver verleden vanuit een onderwijsachtergrond gestart ben. Daar komt mijn passie voor mensen vandaan. In het corporate bestaan maakte dit mij tot een soort witte raaf. Dat leverde óók voordelen op. Maar bij Wortell voelde het als thuiskomen. 

 

Mijlpalen: van Managed Services tot automation 

Een terugblik is niet compleet zonder het bespreken van enkele hoogtepunten. Daarom wil ik graag even wat licht schijnen op de groei die we doormaken in het leveren van onze Managed Services. Op dit gebied zetten we grote stappen. Daar zijn diverse gedreven collega’s bij betrokken — waaronder Han Jansen, die veel ervaring heeft op dit vlak en samen met mij is binnengekomen. Met zijn komst zetten we nog steviger in op deze dienstverlening. Onze insteek is onderscheidend: we leggen een sterk technisch fundament, maar we maken onze klanten écht blij door ze volledig te ontzorgen met een dienstverlening die hen blijft verrassen. Dit bevestigt nog eens dat wij de mens centraal stellen. 

Dit laatste heb ik het afgelopen jaar ook teruggezien in onze Professional Services. We hebben weer prachtige projecten neergezet met onze klanten, die daardoor hun business verbeterd hebben. De kracht die onze Wortellers daarbij getoond hebben, vind ik een mijlpaal op zich. 

Daarnaast zetten we grote stappen in automation en AI (met Microsoft Copilot). Intern, maar ook bij onze klanten. Voor hen automatiseren we bijvoorbeeld het ontwikkelen van de omgevingen. Hiermee besparen we tijd, voeren we klantverzoeken efficiënter door en reduceren we fouten. Door te investeren in een automatiseringsslag, kunnen we nóg beter fungeren als een safe pair of hands voor onze klanten: leg je je infrastructuur bij ons neer, dan beheren wij deze volledig voor je. We houden de omgeving draaiende en zorgen dat je up-to-date blijft. En misschien wel het allerbelangrijkst: we kijken ernaar vanuit IT- én businessperspectief. 

 

Veel groei én waarde 

Overkoepelend kan ik zeggen dat het afgelopen jaar ons een verdere versteviging van onze positie als Microsoft-partner heeft gebracht. Binnen Wortell is ook ontzettend veel gebeurd: tijdens een periode van enorme groei hebben we het volgehouden om veel waarde naar klanten te brengen en een betrouwbare partner voor hen te blijven. 

Dat ik gevraagd ben om dit bedrijf te helpen bij het behalen van de toekomstdoelen, vind ik een erg mooie kans. We hebben elkaar daarin echt gevonden. Dat heeft dit jaar mij persoonlijk gebracht. 

 

Toekomstplannen: verder investeren in oplossingen én mensen 

Vooruitkijken, dát doen we graag bij Wortell. Waar kunnen onze klanten in 2024 naar uitkijken? 

Allereerst naar oplossingen die nog geavanceerder en stabieler zijn. Wij verwerken de feedback van klanten namelijk in onze gestandaardiseerde producten en diensten. En we nemen hun evoluerende behoeftes mee. We luisteren goed naar hen en leggen hun wensen naast het aanbod van Microsoft om oplossingen te bieden die écht voor hen werken. 

Daarnaast blijven we technologische trends op de voet volgen om te bepalen wat nuttig is voor onze klanten, En natuurlijk gaan we door met de belangrijkste investering — namelijk, die in onze mensen. 

 

Op naar een gouden 2024 

Mijn toekomstvisie is dat Wortell zal blijven groeien als innovatieve kracht in de IT-sector. Wij streven naar een verdere evolutie van onze diensten. Daarnaast zetten we ook in 2024 weer vol in op onze strategische partnerschappen — met Microsoft én andere partijen. 

Onze pilaren — Secure, Work, Cloud, Productivity, Adoptie en Change, Meet, Smart, People — leveren we al op geïntegreerde wijze. Maar komend jaar gaan we nog een stap verder in de integratie om klanten nu volledig te blijven ontzorgen. Nu en in de toekomst. 

Onderdeel van onze geïntegreerde aanpak is dat we ook aan adoptie en change management doen. Als je nieuwe technologie met ons implementeert, helpen we je mensen dus ook om deze technologie te omarmen. We begeleiden hen bij het technische stuk én laten zien wat de verandering voor hen betekent. Zo zorgen we dat zij daadwerkelijk met de technologie willen werken. Want: We Empower People. 

Met alle ontwikkelingen die gaande zijn, zie ik een rooskleurige toekomst voor me: voor onze klanten en voor Wortell. Laten we die samen tegemoet gaan. Op naar een gouden 2024!