Hoe zorg je voor een vlotte telefonische bereikbaarheid bij thuiswerk? Zes Microsoft Teams tips.
Vandaag ondervinden veel professionals nog de logistieke uitdagingen van de noodgedwongen shift naar thuiswerk. De telefonische bereikbaarheid van je personeel is daar één van. Wist je dat Microsoft Teams hiervoor de oplossing is? We geven je vijf manieren waarop deze toepassing je organisatie ondersteunt.
Waarom Microsoft Teams, vraag je je af? Je kunt je telefooncentrale niet zomaar meenemen naar de thuiswerkplek. Natuurlijk zijn je medewerkers mobiel bereikbaar, maar niet iedereen bezit een smartphone van je bedrijf. Bovendien is een vlotte bereikbaarheid op je vast nummer nu eenmaal een pak professioneler. Met Microsoft Teams garandeer je een vlotte bereikbaarheid wanneer (een deel van) je medewerkers niet op kantoor zijn. De techniek is vaak onder de motorkap aanwezig. Stel je alles één keer goed in, dan kun je het hele telefoonverkeer laten verlopen via Microsoft Teams. Tijds- én plaatsonafhankelijk!
#1 Iedereen bereikbaar op eigen vast nummer en toestel
Via Microsoft Teams zijn al je medewerkers bereikbaar op hun eigen vaste nummer op een toestel naar keuze. Wanneer zij iemand bellen, wordt hun persoonlijke nummer of het nummer van je organisatie getoond. En zijn ze niet bereikbaar, dan beschikken ze over een zakelijke voicemail — net als bij je huidige telefooncentrale.
#2 Kort op de bal spelen
Wil je dat een service aanvraag altijd direct wordt beantwoord? Of dat een sales vraag nooit tussen de mazen van het net glipt? Met Microsoft Teams kun je het hoofdnummer én de afdelingsnummers onderbrengen in slimme routeringen. Zo zorg je voor een feilloze bereikbaarheid van jouw organisatie.
#3 Op maat van iedere medewerker
Heb je last van omgevingsgeluiden? Dan kun je een door Microsoft gecertificeerde headset gebruiken. Ben je bang dat die een ‘bad hair day’ veroorzaakt? Dan maak je alleen gebruik van je speaker. Je kunt zelfs een ouderwets telefoontoestel met krulsnoer gebruiken. Inderdaad, zelfs dat is mogelijk in combinatie met Microsoft Teams. Anders gezegd: deze oplossing biedt voor ieder wat wils.
#4 Helder onderscheid tussen privé en professioneel
Een bestaand contact bellen? Er is integratie met je persoonlijk adresboek, dat gekoppeld is aan jouw mobiele telefoon. Zo kun je zakelijke contacten van je mobiel toestel met je vast nummer opbellen. Het grote voordeel? Je kunt je vast nummer routeren tijdens je afwezigheid. Dus hoef je niet paraat te staan op je mobiel nummer. Je houdt privé en professionele communicatie altijd gescheiden!
#5 Efficiënter communiceren
Wil je je collega spreken? Voordat je belt, kun je zijn of haar status even bekijken. Zit je collega in een meeting, dan kun je even via chat aankondigen dat je een vraag hebt. En als je een 'do not disturb’ status ziet, plan je de call op een later moment in. Zo ben je allebei een stuk productiever én communiceer je efficiënter dan ooit.
#6 Slimmer samenwerken
Binnen Microsoft Teams kun je ook collega's of externe partners toevoegen aan een gesprek. Groepsgesprekken uitbreiden met video en content? Ook dat kan. Want in tegenstelling tot een traditioneel telefoongesprek is Microsoft Teams niet eendimensionaal. Het resultaat: een slimme samenwerking!
Bellen met Teams: volledige ontzorging nodig?
Met Teams Calling van Wortell geniet je maximale ontzorging. Wij bieden een aantal standaard componenten. Denk aan toegang tot het publieke telefoonnet, de juiste Microsoft 365 licenties, de inrichting van openingstijden, wachtrijen en keuzemenu's en inzicht in het telefoonverkeer via je eigen dashboard. Aanvullend kun je ook add-ons voor receptie, contactcenters en wallboards gebruiken. Contacteer ons gerust!