5 redenen waarom on-site-support in de zorg heel hard nodig is
1. Snelle probleemoplossing op elke locatie
Veel zorgmedewerkers zijn traditioneel mobiel. Maar in het tijdperk van hybride werken is verspreid werken alleen maar toegenomen. Steeds meer gebruikers beheren elektronische cliëntendossiers op hun laptop of tablet. Formulieren worden steeds minder gebruikt, en dat is best wennen voor mensen die in de zorg werken. Velen van hen hebben namelijk geen technische achtergrond en richten zich op hun zorgtaken. Overschakelen naar moderne technologie vergt heel wat van hen. Daarom is het handig als ze snel een expert kunnen inschakelen wanneer een apparaat het even niet doet, waar ze zich op dat moment ook bevinden.
2. Vliegensvlugge resets, altijd en overal
In zorglocaties is doorgaans een netwerk aanwezig. Veel medewerkers én cliënten maken op hun mobiele apparaten gebruik van de beschikbare wifi-routers. Met enige regelmaat doen zich storingen voor, soms op meerdere locaties tegelijk. In zulke gevallen is het belangrijk dat je snel kunt resetten, zodat mensen niet gehinderd worden in hun online activiteiten. Met behulp van on-site support is dat te realiseren!
3. Hulp bij privacybescherming
In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de NEN7510 is het cruciaal dat je privacygevoelige informatie goed afschermt. In de zorg gaat dat niet altijd helemaal goed. Soms sturen medewerkers bijvoorbeeld één e-mailupdate naar alle mensen die bij een bepaalde patiënt betrokken zijn. Ze weten niet dat dit in het kader van de AVG en NEN7510 niet mag. Het is daarom geen overbodige luxe om technische ondersteuning te hebben van specialisten die je hierop kunnen wijzen.
4. ‘Kant-en-klare’ nieuwe apparaten mét uitleg
Van tijd tot tijd hebben medewerkers nieuwe smartphones, tablets of laptops nodig. Het is prettig als een gebruiker een 'kant-en-klaar' apparaat ontvangt waarop alle essentiële software reeds geïnstalleerd is conform de wettelijke bepalingen en normen. Het is noodzakelijk om een gebruiker er direct uitleg bij te geven over aan- en uitzetten, bediening en gebruik. Met on-site support zorg je ervoor dat medewerkers meteen met elk nieuw apparaat aan de slag kunnen.
5. Helder overzicht van al je apparatuur
Wanneer je verschillende apparaten uitgeeft, wil je registreren waar deze zich precies bevinden. Wie gebruikt welk apparaat? En welke apparaten worden momenteel gerepareerd? Je wilt zulke zaken inzichtelijk hebben, niet alleen voor administratieve doeleinden, maar ook om in te grijpen wanneer een apparaat zoekraakt. In dat geval kun je het direct van je systeem afkoppelen en alle gegevens op afstand wissen, mits je alles goed geregistreerd hebt. Met on-site support is dat mogelijk!
Meer over on-site-support in de zorg
Hoe ziet on-site support er in de praktijk uit?
Als je met Wortell samenwerkt, zorgen wij ervoor dat een on-site support engineer op vaste dagen aanwezig is op jouw locatie(s) om eindgebruikers de nodige ondersteuning te bieden. Deze engineer neemt verschillende taken op zich:
- Het bemannen van de IT-servicedesk voor gebruikers.
- Het uitgeven en innemen van apparaten.
- Het verstrekken van uitleg over hardware.
- Het uitvoeren van updates.
- Het controleren van hardware.
- Het registreren van meldingen.
- Het aanmaken van supporttickets.
Op basis van de aangemaakte supporttickets bepalen we de prioriteiten. We helpen gebruikers direct, zodat ze ongehinderd verder kunnen met hun werk!
De sterkste combinatie: technologie met een menselijke touch
Technologie moet gebruikers ondersteunen, niet verzwaren. Wil je jouw zorginstelling versterken door technologie te combineren met het menselijke aspect? Wortell staat klaar om je te helpen het beste van beide werelden te verenigen. Neem contact met ons op om jouw mogelijkheden te bespreken.