Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

Microsoft Teams: Raise your hand functie | Blog | Wortell

Kennis
10-12-2020

Sinds de coronacrisis is het een goede gewoonte geworden om virtueel te vergaderen, met onder andere Microsoft Teams als tool daarvoor. Verbeterpunten? Yes, die waren en zijn er zeker. Maar nog beter: ze kwamen er ook snel!

Steek virtueel je hand op in Teams om efficiënt het woord te vragen

Virtueel vergaderen lijkt stilaan het nieuwe normaal te worden. Toch blijven we worstelen met onze lichaamstaal. Met behulp van onze lichaamstaal geven we onder andere aan dat we (niet) akkoord zijn, zelf het woord willen nemen of een vraag hebben.  

Hoe krijg je nu die aandacht tijdens een virtueel overleg? Moet je om ter luidst brullen om aan het woord te komen? Of hou je finaal je opmerking toch gewoon voor jezelf? Geen van beide voorbeelden zijn productief. Noch passen ze in onze vergaderetiquette. 

Gelukkig hebben wij  goed nieuws voor jullie! Er is namelijk een oplossing beschikbaar in Microsoft Teams: de 'raise your hand' functie. Sinds kort is er dit nieuwe icoon verschenen in de tool bar, zoals rechts op de afbeelding te zien.  

Door hierop te klikken, geef je aan dat je het woord wil nemen. De andere deelnemers krijgen dit dan te zien in hun tool bar. Daarnaast zien ze dit ook door het hand icoon naast je naam. Op deze manier kan de spreker het woord doorgeven aan de volgende, zonder dat je elkaar nog hoeft te onderbreken. 

Ben je klaar met spreken? Klik dan opnieuw op het icoon om je hand te laten zakken.

Vergat er iemand zijn of haar hand opnieuw te laten zakken? Dan kan jij dit voor die persoon oplossen. Dit doe je binnen het venster waarin je de andere deelnemers kan zien. Door op de drie puntjes te klikken, kan je in het menu de hand laten zakken.

Handig, toch? Een meeting met meerdere personen, kan dus veel vlotter lopen zonder dat er per sé door mekaar hoeft gebabbeld te worden of je je micro dempt om dan uiteindelijk niets te kunnen zeggen. Test het zeker eens uit.